GRATIS FRAKT PÅ ALLE BESTILLINGER I NORGE.

OVER 4,000 5-STJERNERS ANMELDELSER

TA KEDJEFRAGEN OCH FÅ 15% EXTRA RABATT

FAQ

Vi på NORTH finns här för dig och svarar på alla dina frågor. Vi har sammanställt de vanligaste frågorna tillsammans med svar för din bekvämlighet. Om du har en fråga som inte anges nedan är du välkommen att kontakta oss när som helst via e-post (support@icefromnorth.no) eller via chatt.

FAQ

Hur gör man en beställning?

Välj önskad produkt och tryck Lägg till i varukorgen . Du kan fortsätta handla eller gå vidare till kassan. I kassan kan du antingen logga in på ditt konto, skapa ett konto eller använda kassan som gäst.

Kan jag betala senare?

Självklart! Vi ger dig möjligheten att antingen delbetala eller betala senare. Kom bara ihåg att välja Klarna i kassan.

Har du en garanti?

Ja, under 2 år från inköpsdatum tar vi hand om din produkt om materialet skadas. Kontakta oss bara så skickar vi en ersättning.

Observera: Denna garanti täcker inte borttappade föremål, repor till följd av normalt slitage, felaktig användning eller förvaring av din produkt, och eventuell modifiering av produkten av tredje part.

Vilken storlek ska jag välja?

Allt är upp till din preferens och smak när det kommer till kedjor. Samtidigt är det viktigt för oss att du väljer rätt storlek på våra övriga produkter. Läs vår storleksguide och välj den perfekta.

sidor/storleksguide?

Prova det i 30 dagar, passar det inte? skicka oss ett e-postmeddelande på support@icefromnorth.no så ordnar vi ett kostnadsfritt utbyte.

Kan jag köpa North-smycken på andra sidor?

Som ofta sägs är imitation den uppriktigaste formen av beröm. Men alla imitationer är inte värda din tid eller pengar. Äkta NORTH-smycken kan endast köpas direkt från vår officiella hemsida, www.icefromnorth.no . Genom att sälja direkt till dig säkerställer vi både äktheten av varje smycke och de mest konkurrenskraftiga priserna genom att eliminera mellanhänder.

Tyvärr har vi upptäckt copycat-webbplatser som felaktigt hävdar att de säljer våra produkter, ofta med hjälp av våra egna foton och videor. Var medveten om sådana bluffwebbplatser. Saker att leta efter inkluderar:

  • Prisskillnader: Låga priser kan tyda på att produkten är av lägre kvalitet.
  • Långa leveranstider: Detta kan vara ett tecken på dropshipping, där produkter ofta skickas från platser som Kina med långa väntetider.
  • Otydliga returvillkor: Svåra returprocesser, särskilt till internationella adresser, kan vara både dyra och riskfyllda.

För att säkerställa kvalitet, äkthet och en förstklassig kundupplevelse rekommenderar vi alltid att handla direkt från vår officiella hemsida.

Vad gör jag om en produkt är slut i lager?

För produkter som är slut i lager, vänligen hitta knappen 'Meddela mig när tillgänglig' på produktsidorna och lägg till din e-postadress i väntelistan. När produkten åter finns i lager kommer du att meddelas via e-post.

BESTÄLLNING & FRAKT

Hur spårar jag min beställning?

Vi kommer att meddela dig via den registrerade kontaktmetoden med alla relevanta fraktuppdateringar och spårningsinformation när din beställning har behandlats. Detta tar vanligtvis 1-3 dagar, exklusive helger eller helgdagar.

Hur snabbt kommer min beställning att behandlas?

Vi behandlar alla beställningar inom 1-3 arbetsdagar efter att beställningen har lagts, och så snart betalningen har bekräftats. Arbetsdagar är måndag till fredag, exklusive helgdagar. Observera att vi inte behandlar, skickar beställningar på lördagar och söndagar eller på allmänna helgdagar.

Beställningar som görs dessa dagar behandlas följande arbetsdag. Leveransen beror på våra operatörer (Post Nord) och kan bli föremål för väderförseningar.

Beställningar kan ta längre tid än vanligt under försäljningssäsonger som Black Friday, Cyber ​​​​Monday och andra.

Om din beställning tar längre tid kan du skicka ett e-postmeddelande till oss på support@icefromnorth.no

Kan jag avbryta eller ändra min beställning?

Vi behandlar och slutför beställningar så snabbt som möjligt. Om du har några ändringsförfrågningar eller behöver avbryta, vänligen kontakta omedelbart efter att du har lagt din beställning på support@icefromnorth.no. Vi kan inte garantera att vi kommer att kunna avbryta eller ändra, men vi kommer att göra vårt bästa för att tillgodose alla önskemål.

Skickar ni även internationellt?

Ja , vi skickar över hela världen och använder en rad transportörer som är speciellt valda för snabbast möjliga leveranshastighet.

Hur kvalificerar jag mig för gratis expressfrakt?

Hos North erbjuder vi GRATIS expressfrakt för inrikesbeställningar från 2 000 NOK.

Vad händer om jag vill ändra eller avbryta min beställning?

Om du behöver ändra eller avbryta din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart via livechatt eller på support@north.no. När din beställning väl har behandlats kan vi tyvärr inte göra några ändringar eller avbokningar.

Om jag beställt flera varor, kommer de alla på en gång?

Beställer du fler varor kan du få fler leveranser. Detta gäller speciellt om du beställer från vår skräddarsydda kollektion , då vi gör varje del på beställning och vill att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt. Vi skickar ett leveransbekräftelsemail till dig för varje leverans så att du vet exakt vad du kan förvänta dig och när du kan förvänta dig det.

Vad händer om min beställning returneras till avsändaren?

Vänligen kontakta oss via livechatt eller på Support@icefromnorth.no så att vi kan bekräfta din korrekta adress och behandla en ersättningsbeställning åt dig.

Är det möjligt att ändra leveransadress efter att beställningen är gjord?

Ja, kontakta kundtjänst så snart som möjligt för att uppdatera leveransadressen.

PRODUKTER & PASSFORM

Vad är det som gör våra kedjor så speciella?

Våra kedjor är designade och tillverkade med besatt uppmärksamhet på detaljer och toppmodern precision av de bästa smyckestillverkarna. NORTHs guldbindningsprocess innehåller ett mycket tjockare lager av guld än standardprocessen, vilket ger dina bitar långvarig färg, lyster och hållbarhet. För det andra, medan stora varumärken i vår bransch märker upp sina produkter 8-10 gånger den faktiska kostnaden, valde vi att göra saker annorlunda. För att göra lyx tillgänglig har vi byggt relationer med de bästa tillverkarna över hela världen och säljer direkt till dig. Våra smycken är handgjorda med samma toppmaterial och kvalitetshantverk som andra lyxiga smyckesmärken, men utan de traditionella märkningarna.

Är North-kedjor gjorda av äkta guld och äkta silver?

Ja , på NORTH arbetar vi bara med högsta kvalitet och mest hållbara material, inklusive massivt guld och sterling silver. Läs mer om vårt material.

Vad är skillnaden mellan deras guldbundna kedjor och guldpläterade?

Våra guldbundna kedjor är gjorda med 3-5 tjocka lager av äkta 18k guld ovanpå en annan metallbas, såsom s925 silver eller rostfritt stål. Denna metod är överlägsen jämfört med många märken som bara erbjuder ett tunt lager målat över metallen.

Solid Gold: Våra solida guldprodukter tillverkas helt av rent guld, vilket garanterar oöverträffad kvalitet och hållbarhet.

Hur tar jag hand om min North guldkedja?

Våra plagg är gjorda för att hålla för evigt. Så, använd ofta. Förvara din bit i en ziploc-påse eller i NORTH-påsen för att hålla syre på avstånd. Torka med en handduk efter att ha blivit blöt. Läs mer här.

Hur hittar jag min storlek?

Vi erbjuder våra kedjor i en mängd olika längder: 16, 18, 20 och 22. Genom att besöka en produktsida hittar du en kedjelängdsstorleksguide som visar dessa olika längder. Varje kedja erbjuds i begränsade storlekar baserat på popularitet och stil.

Är smyckena vattentåliga?

Vi arbetar endast med högsta kvalitet och mest hållbara material från massivt guld till sterling silver. Du kan få kedjan blöt. Som alla ädla metaller vill du hålla dig borta från starka kemikalier för att bibehålla varaktig glans och hållbarhet. Vi rekommenderar att du torkar dina produkter så snart som möjligt med en tyghandduk efter att de blivit blöta. Läs mer här.

Kan jag träna med smyckena på?

Våra kedjor är gjorda för att hålla en livstid. Du kan träna i din kedja , men som alla ädla metaller, för att bibehålla varaktig glans och hållbarhet, vill du hålla dig borta från starka kemikalier. Vi rekommenderar att du torkar dina produkter så snart som möjligt med en tyghandduk efter att de blivit blöta. Läs mer här.

Anpassade beställningar

Vad är den beräknade leveranstiden för anpassade beställningar?

Leveranstider för skräddarsydda beställningar kan variera, men du kan förvänta dig att produkten är färdig och skickas till dig inom 3-4 veckor.

Är det skillnad i handläggningstid för kundanpassade och standardprodukter?

Ja, skräddarsydda produkter tar längre tid att tillverka och kan därför ha längre leveranstid.

Kan jag ändra storleken på min anpassade beställning efter att den har lagts?

Tyvärr går det inte att ändra storleken på skräddarsydda beställningar efter att de har lagts. Vi ber dig därför att vara noga med ditt val i förväg och om du har några frågor vänligen kontakta supporten så att vi kan vägleda dig.

Vad är returpolicyn för massivt guld eller anpassade produkter?

Skräddarsydda eller solida guldprodukter kan inte returneras eller återbetalas.

Kundvagn

Inga fler produkter finns att köpa

Din varukorg är just nu tom.